Coraz częściej zdarza się, że wiadomość email zostaje podmieniona przez złośliwe oprogramowanie lub organizacje przestępcze.
Podpisywanie cyfrowe wiadomości email udowadnia autentyczności pochodzenia i zapobiega manipulacjom, pozwalając upewnić się, że odebrana wiadomość pochodzi od firmy Calmet sp. z o.o. a nie od oszusta oraz, że wiadomość nie została zmieniona w trakcie przesyłki.
Aby dowiedzieć się jak zweryfikować podpis cyfrowy wybierz swojego klienta poczty:
Spis treści
- MS Outlook 2007, 2010, 2013, 2017
- Mozilla Thunderbird
- RitLabs The Bat!
- Google Mail
- Apple Mail
- Inny klient email
MS Outlook 2007, 2010, 2013, 2017
- Otwórz emaila i spójrz na nagłówek
- Zweryfikuj 3 miejsca:
a) Od:
b) Podpisane przez:
c) Oznaczenie: lub
Jeśli dowolny z tych punktów (a, b lub c) wygląda inaczej oznacza to, że email nie został wysłany przez Calmet sp. z o.o. lub został podmieniony w trakcie przesyłki
Mozilla Thunderbird
- Otwórz emaila i spójrz na nagłówek
- Zweryfikuj 2 miejsca:
a) Od:
c) Podpisany przez: Calmet sp. z o.o.
d) Adres e-mail:
Jeśli dowolny z tych punktów (a, b, c lub d) wygląda inaczej oznacza to, że email nie został wysłany przez Calmet sp. z o.o. lub został podmieniony w trakcie przesyłki
RitLabs The Bat!
- Otwórz emaila i spójrz na nagłówek
- Zweryfikuj 2 miejsca:
a) Od:
Naciśnij na oznaczenie (b) i zweryfikuj 2 dodatkowe miejsca:
c) Status: OK
d) Podpisany przez: Calmet sp. z o.o.
Jeśli dowolny z tych punktów (a, b, c lub d) wygląda inaczej oznacza to, że email nie został wysłany przez Calmet Sp. z o.o. lub został podmieniony w trakcie przesyłki
Google Mail
Otwórz emaila i na nagłówku wiadomości naciśnij przycisk (a)
- Zweryfikuj 1 miejsce:
- b) Od:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. z oznaczeniem zweryfikowano adres email
Jeśli dowolny z tych punktów (a lub c) wygląda inaczej oznacza to, że email nie został wysłany przez Calmet Sp. z o.o. lub został podmieniony w trakcie przesyłki
Apple Mail
Otwórz emaila i spójrz na nagłówek
- Zweryfikuj 3 miejsca:
a) Od:
b) Zabezpieczenia:
Podpisany (
Jeśli dowolny z tych punktów (a lub b) wygląda inaczej oznacza to, że email nie został wysłany przez Calmet sp. z o.o. lub został podmieniony w trakcie przesyłki
Inny klient email
Proszę spojrzeć do instrukcji obsługi klienta email i znaleźć jak zweryfikować Podpis cyfrowy dla otrzymanej wiadomości email.
Jeżeli na podstawie powyższych instrukcji okaże się, że wiadomość nie zawiera prawidłowego podpisu elektronicznego należy:
- przeskanować komputer w poszukiwaniu wirusów;
- zaktualizować oprogramowanie (system operacyjny) oraz program antywirusowy;
- poinformować Calmet w celu ponownego otrzymania wiadomości email;
- poinformować administratora lokalnej sieci.